Ilustratīvs attēls

Lai veiksmīgi turpinātu jauno Valsts pārbaudījumu informācijas sistēmas izstrādi un ieviešanu, 2022. gada   20. decembrī 7000 vidusskolēnu un profesionālo skolu audzēkņu piedalīsies atkārtotā informācijas sistēmas testēšanā. Sistēmas izstrādātāji un Valsts izglītības satura centra eksperti sekos pārbaudījumu  tehniskajai un saturiskajai norisei, bet skolēniem būs iespēja izmēģināt latviešu valodas optimālā un latviešu valodas un literatūras augstākā līmeņa pārbaudījumu tiešsaistē. 

Testēšana tiek plānota divās daļās. Pirmajā testēšanas posmā tiks veikts sistēmas noslodzes  tests – tā uzdevums ir pārbaudīt sistēmas veiktspēju ar reāliem lietotājiem un šis testēšanas posms tiks uzsākts plkst. 13.45. “Ja latviešu valodas izmēģinājuma eksāmena norises sākumā neizdodas uzsākt pārbaudījuma izpildi līdz plkst. 14:00, skolēni eksāmenu var neturpināt”, skaidro Kaspars Veldre,  Izglītības un zinātnes ministrijas IT departamenta direktora vietnieks informācijas tehnoloģiju jomā.

“Informācijas sistēmas darbības testēšanas un eksāmenu satura aprobācijas procesā ir kritiski svarīgi veikt akcepttestus: izmēģinājuma pārbaudes darbus, iesaistot sistēmas galalietotājus  skolēnus un skolotājus, lai konstatētu, kādi uzlabojumi vēl ir jāveic. Mēs vēlamies pateikt lielu paldies visiem skolēniem, skolu darbiniekiem un skolotājiem, kuri turpina piedalīties izmēģinājuma eksāmenu norises organizēšanā un sistēmas testēšanā,“ uzsver Liene Voroņenko, VISC vadītāja.

Dalība izmēģinājuma eksāmenā ir brīvprātīga. Tā ir iespēja pedagogiem un skolēniem iepazīties ar eksāmenu procesa norisi, kā arī sistēmas izstrādātāji var novērst konstatētās problēmas un atbalstīt skolas veiksmīgākai sistēmas ieviešanai.  

Latviešu valodas un literatūras augstākā līmeņa eksāmenā skolēniem būs jāveic zināšanu un teksta izpratnes pārbaudes uzdevumi.

  • Pirmajā daļā pēc trīs piedāvāto tekstu fragmentu izlasīšanas ir jāatbild uz 20 jautājumiem / uzdevumiem, izvēloties pareizo atbildi no piedāvātajām.
  • Otrajā daļā (tekstu analīze) skolēnam ir jāizvēlas divi teksti no piedāvātajiem trīs un jāveic abu tekstu analīze 500-600 vārdu apjomā atbilstoši formulētajiem uzdevuma nosacījumiem.

Optimālā līmeņa latviešu valodas eksāmenā skolēniem jāveic astoņi teksta satura un valodas līdzekļu analīzes uzdevumi un no izvēlētā temata jāuzraksta argumentēta eseja vai pārspriedums.

Uzdevumu saturs ir daudzveidīgs, lai iespējami plaši pārbaudītu izstrādātās informācijas sistēmas funkcionalitāti.