Ilustratīvs attēls

No 18. līdz 20. janvārim Erasmus+ Stratēģiskās partnerības projekta CoDe (Projekta Nr.  2019-1-LV01-KA201-040345) ietvaros notika jau sen plānotā mācību vizīte partneru organizācijām. Ņemot vērā esošo epidemioloģisko situāciju, vizīte notika attālināti. Tās mērķis bija iepazīstināt partnerus ar dažādām koučinga izmantošanas pieredzēm Latvijā - gan biznesa vidē, gan izglītībā - un izmēģināt dažas no koučinga tehnikām, kas būs pieejamas topošajā projekta digitālajā resursu grāmatā.

18. janvārī Ilze Zvejniece aicināja dalībniekus domāt par sevi un dalījās pieredzē par piederību kopienai, koučingu klātienē un attālināti. Inga Kripšēvica iepazīstināja ar kopīgo un atšķirīgo mentoringam, supervīzijai un koučingam, kā šīs pieejas izmantojamas skolotāju un skolu vadību profesionālajā pilnveidē.

19. janvārī SIA “Meta Coach” kouči Joanna Golubeva un Laila Snidzāne dalījās ar savu koučinga pieredzi, demonstrēja reālu koučinga sesiju, kā arī iesaistīja dalībniekus spēlē “Misija: talanti un ierobežojumi”.

20. janvārī skolotāju konsultante un Rīgas 86. vidusskolas direktora vietniece Jekaterina Ļežaņina dalījās pieredzē par savu darbu kā skolotāju konsultantei Rīgā ar mērķi sniegt praksē  balstītu profesionālo atbalstu pedagogiem mācību procesa kvalitātes paaugstināšanai. Savukārt,dienas otrajā daļā biznesa koučs Daina Ramata atklāja savu dažādo kouča pieredzi uzņēmumos Scandi Motors, BTA un Air Baltic. Dalībnieki aktīvi iesaistījās Dainas piedāvātajā aktivitātē  “7 kāpēc?”.

Mācību vizītes noslēgumā dalībnieki atzina, ka vizīte tika noorganizēta profesionāli, piesaistot lieliskus runātājus un nodarbību vadītājus, dalībnieki atzinīgi novērtēja piedāvātos praktiskos uzdevumus un iespēju izmēģināt koučinga metodes. Tomēr tika secināts, ka virtuāla vizīte nespēj aizstāt klātienes tikšanos. CoDe projekta nākamā vizīte ir plānota aprīlī uz Jaši Skolu inspektorātu Rumānijā. Cerams, ka šo vizīti izdosies īstenot klātienē.

Projekts tiek īstenots sadarbībā ar partneriem - Masarika Universitāti (Čehija), Skolu inspektorātu (Rumānija), Pētniecības un izglītības tehnoloģiju centru (Kipra), Izglītības attīstības aģentūru (Horvātija), centru “Mācies Šefildai” (Lielbritānija), Rīgas Izglītības un informatīvi metodisko centru (Latvija). Projekta vadošais partneris ir Valsts Izglītības satura centrs (VISC).