ESF projekts 8.3.1.1/16/I/002
Skola2030 Konference 16. un 17. augustā

Šī gada 16. un 17. augustā aicinām tiešraidē skatīties konferenci "Logos: tehnoloģijas labākai izglītībai", kurā varēs klausīties gan diskusijas, gan priekšlasījumus, gan arī darbnīcas par tehnoloģiju lomu izglītībā šobrīd un nākotnē. Vairāk par konferenci lasi: https://skola2030.lv/konference-logos. Konferences tiešraidi varēs vērot gan Skola2030 Facebook kanālā, gan Skola2030 mājasalapā, kā arī LMT Straume. Visa tiešraides programma apskatāma tālāk rakstā. 

16. augusts

  • 13:00–14:00 I Paralēlo diskusiju sesija

Ko var un ir vērts iemācīties skolā?

Sarunas par to, ko ir iespējams un vērts iemācīties skolā? Vai un ko no mācību satura bērni un jaunieši ir vai  nav apguvuši pandēmijas laikā? Kādas jauniegūtas, mazāk ierastas prasmes un pieredzi skolēni, skolotāji, skolu vadītāji un vecāki var paņemt līdzi mācībām klātienē? Ar ko sāksim mācības jaunajā mācību gadā? #skolotājiem #vadītājiem #jomas

Vadītājs: Mihails Basmanovs, Skola2030 vecākais eksperts.

Runātāji: Kaspars Špūle, VISC Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vadītājs; Danute Grīnfelde, Ogres 1. vidusskolā māca Vēsturi un sociālās zinātnes I, Inga Skuja, divu pusaudžu mamma, 6. vidusskolas matemātikas skolotāja, Jānis Vilciņs, VISC Vispārējās izglītības pārbaudījumu nodaļas vecākais referents, Skola2030 matemātikas mācību jomas vecākais eksperts

Kā sasniegt katru bērnu?

Sarunas par to, ko mācības attālināti izgaismojušas saistībā ar vienlīdz kvalitatīvas izglītības ieguves iespējām katram. Vai attālināto mācību laikā izglītības iestādēm bijusi iespēja sasniegt katru bērnu un jaunieti? Kādas pārmaiņas nepieciešams paturēt mācībās klātienē, lai katrs bērns un jaunietis būtu iesaistīts, intelektuāli bagātināts un atbalstīts mācību procesā? #skolotājiem #vadītājiem #piekļuve

Vadītāja: Solvita Lazdiņa, Rīgas Pilsētas sākumskolas veidotājdirektore, Skola2030 konsultante.

Runātāji: Sandra Sebre, LU profesore, pētījums par pusaudžiem un datoratkarību; Inguna Kaniņa, sociālais pedagos, izglītības vadības dokotorantūras stundente; Rudīte Markus, Valmieras 5. vidusskolas direktore.

Kurp ejam, tehnoloģijas?

Sarunas par to, kas mainīsies mūsu ikdienā jaunajos apstākļos, arvien straujāk attīstoties tehnoloģijām, pieaugot datu un informācijas daudzumam un pieejamībai? Kā šajā pasaulē orientēties un savu lomu saprast skolotājiem un vecākiem? Kā palīdzēt jauniešiem sagatavoties, sadzīvot un plaukt šajā vidē? Kā atbalstīt tos, kam tas nesokas tik viegli?

Runātāji: Juris Binde, LMT prezidents; Andris Anspoks, LU Cietvielu fizikas institūta vadošais pētnieks; Anna Andersone, RigaTechGirls vadītāja; Edgars Pētersons, WKND stratēģiskais plānotājs un partneris.

Vadītājs: Jānis Palkavnieks, Draugiem Group runasvīrs.

  • 14:15 – 15:15  II Paralēlo diskusiju sesija

Kam jāpaliek un kam jāmainās mācību veidā un pieejā?

Sarunas par to, kas mainījies mācību un pieejas veidā attālināto mācību laikā. Kuras no mācību darba formām ir vērts paņemt līdzi, turpinot mācības klātienē? Vai mācību process notiek tikai tad, ja skolēni atrodas skolā, katra stunda notiek 40 minūtes, un cik liela nozīme ir skolotāja klātbūtnei? #skolotājiem #vadītājiem #pieeja

Vadītājs: Oskars Kaulēns, Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors

Runātāji: Gatis Narvaišs, Edurio skolu izaugsmes vadītājs Latvijā; Agnese Slišāne, Ogres 1. vidusskolas ekonomikas un komercdarbības skolotāja; Liene Bergsone, Raunas vidusskolas angļu valodas skolotāja; Zane Akmene, Siguldas pilsētas vidusskolas sociālo zinību skolotāja

Kāda turpmāk būs skola, kurā mācās visi?

Sarunas par to, kādi procesi bijuši svarīgi un veiksmīgi, lai atbalstītu katru skolotāju? Cik daudz no sadarbības formām, ko izmantojām attālinātajā darbā, ir vērts paņemt līdzi arī darbam klātienē? Kā tehnoloģijas ir palīdzējušas un kā var palīdzēt nākotnē sekmīgāk darboties skolai kā organizācijai? Kāda ir izglītības iestādes vadības loma šajos procesos? #vadītājiem #organizācija

Runātāji: Inita Juhņeviča, Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) vadītāja, Helvijs Valcis, Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas direktors, Sergejs Beļkevičs, Druvas vidusskolas direktors.

Vadītāja: Inga Pāvula, supervizore, izglītības konsultante, Skola2030 vecākā eksperte.

Tehnoloģijas – vai plašākas izglītības iespējas katram?

Kā paplašināt redzējumu, radīt iespējas, lai tehnoloģijas var iespējot labāku izglītību katram bērnam? Kādi tehnoloģiskie risinājumi jau pastāv, kādu attīstību tiem paredzam nākotnē, piemēram, mākslīgais intelekts, iespēja atspēlēt ar balsi jebkuru tekstu, kvalitatīvas tālmācības iespējas, virtuālā realitāte u. tml.? Kā tehnoloģiju radītās iespējas var paplašināt, padziļināt un personalizēt izglītības iespējas katram?

Runātāji: Ieva Ilvesa, Valsts prezidenta padomniece informatīvās telpas un digitālās politikas jautājumos; Aivars Gribusts, izglītības uzņēmuma “Lielvārds” dibinātājs un vadītājs; Pāvils Jurjāns, TEDxRiga konferences organizators un eksperts tehnoloģisko sasniegumu jomā; Kalvis Pētersons, tautapp.co dibinātājs.

Vadītājs: Jānis Palkavnieks, Draugiem Group runasvīrs.

 

17. augusts

  • 9:00 - 10:30  Kopīga konferences atklāšanas sesija

LR izglītības un zinātnes ministres Anitas Muižnieces, Mg.paed., uzruna.  

(Ie)skats “Logos” – piedzīvot, izzināt, dalīties un iedvesmoties.  (Zane Oliņa, PhDSkola2030 mācību satura ieviešanas vadītāja) 

Digitālā paaudze digitālajā laikmetā. Ko tas nozīmē izglītībai?  (Zanda Rubene, Dr. paed., LU profesore)

Meistarība, identitāte, radošums: Veidojot mācīšanās iedziļinoties iespēju  (Mastery, Identity, and Creativity: Designing for Deeper Learning) (Džals Mehta (Jal Mehta), PhD, Hārvarda Universitātes (ASV) profesors)

Tehnoloģiju bagātināta mācīšanās. Mācību plānošanas un īstenošanas principi.  (Linda Daniela, Dr. paed., LU profesore.) 

  • 10.45 – 11.45 I Paralēlās sesijas

Neizmest graudus kopā ar pelavām: Digitālā transformācija nenozīmē sākt no nulles (Austrālijas pieredze)

(Don’t throw the baby out with the bathwater: Digital transformation does not mean starting from scratch

Bunberijas Katedrāles ģimnāzija (Bunbury Cathedral Grammar Schoolwww.bcgs.wa.edu.au) ir pārgājusi no tradicionālās pieejas mācību norisei, kurā lieto papīru, ierastos rakstāmpiederumus un drukātās mācību grāmatas, uz digitālajām pildspalvām un datoru, pilnvērtīgi izmantojot visu MS Office365 rīku komplektu. Runāsim par to, kā notika šis pārmaiņu process, gan akcentējot šīs ieceres stratēģiskos mērķus, gan aprakstot vienkāršus paņēmienus, kurus izmantoja skolotāji un skolēni, ieviešot jau eksistējošas mācību procesa plānošanas un īstenošanas prakses digitālā vidē. 

Runātājs: Metjū O’Brajens (Matthew O’Brien), Bunberijas Katedrāles ģimnāzijas direktors. Bunberijas Katedrāles ģimnāzija ir skola Austrālijas rietumdaļā, kurā mācās bērni no pirmsskolas līdz 12. klasei, tai ir arī internāts. 2006. gadā Metjū O’Brajens saņēma Kvīnslendas provinces apbalvojumu kā labākais dabaszinātņu skolotājs, 2014. gadā viņš pievienojās Microsoft Inovatīvo pedagogu starptautiskajai kopienai. Metjū ir uzstājies dažādās nacionālās un starptautiskās izglītības konferencēs par izglītības un pārmaiņu vadības jautājumiem un izglītības tehnoloģijām. Viņam patīk izmantot tehnoloģijas un rast veidus, kā skolotāji tās var izmantot, lai veidotu mācību procesu labāku, efektīvāku un interesantāku. 

  • 12.00 – 13:00 II Paralēlās sesijas

Kā tehnoloģijas palīdz fiksēt, plānot un komunicēt skolēna sniegumu un izaugsmi?

Aktualizēsim skolēna snieguma pārraudzīšanai pieejamās elektroniskā žurnāla (e-klases) funkcijas. Iepazīsim Google Classroom iespējas skolēniem sekot savam mācīšanās progresam un skolotāja atgriezeniskās saites saņemšanai. Iegūsim idejas vienota digitāla rīka – skolēna pases – veidošanai, digitālo rīku izmantošanai darbā ar skolēniem, kam tiek veidots individuālais izglītības programmas apguves plāns.

Runātāji: Jolanta Broka, Rīgas Pilsētas sākumskolas datorikas skolotāja; Jolanta Lamstere, Ogres 1. vidusskolas atbalsta komandas darba koordinatore, psiholoģe.

  • 13.15 – 14.15 III Paralēlās sesijas

Kā efektīvi izmantot datorus, datorklases, dažādus IT rīkus dažādās jomās skolas darba organizēšanā?

Sesijā sarunāsimies par tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, kas rada dziļāku izpratni un pārvērš skolēna zināšanas produktos. Dalīsimies pieredzē par 3D printeru, lāzergriezēja, mikrokontrolieru, Z-space (papildinātās realitātes iekārta) u. c. ierastāku IT rīku izmantošanu mācību procesā skolēna potenciāla vairošanai, arī par efektīviem rīkiem attālinātā mācību procesa plānošanā un vadīšanā.

Runātājs: Kārlis Strautiņš, Liepājas Raiņa 6. vidusskolas direktors.

  • 14.30 – 15.30 IV Paralēlās sesijas

Digitālie rīki individuālam mācību darbam pirmsskolā

Kā izmantot digitālo pildspalvu, planšeti, datoru, interaktīvo tāfeli patstāvīgam mācību darbam, prasmju mērķtiecīgai attīstībai atbilstoši bērna mācīšanās vajadzībām.

Runātāji: Zanda Dzērve, privātās pamatskolas “Domdaris” pirmsskolas skolotāja; Ilona Berga, Valmieras PII “Buratino” pirmsskolas skolotāja; Mārīte Petrovska, Salaspils 1. PII pirmsskolas skolotāja.

Vadītāja: Aiga Jankevica, Jelgavas PII “Kamolītis” psiholoģe, Skola2030 eksperte.

  • 15:40-16:30 Kopīga konferences noslēguma sesija

Projekti, degsme, kopiena, rotaļāšanās – radošuma attīstībai (Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play) (Mišels Rezniks (Mitchel Resnick), PhD, Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta (MIT, ASV) profesors)

Digitālā dimensija mācību saturā, procesā, organizācijā, profesionālajā atbalstā (Zane Oliņa, PhDSkola2030 mācību satura ieviešanas vadītāja)

ESF_logo_ansamblis