EUCYS apbalvošanas ceremonija.

No 17. līdz 19. septembrim trīs Latvijas jaunieši piedalījās Eiropas Savienības jauno zinātnieku konkursā EUCYS, aizstāvot savus zinātniskās pētniecības darbus. Virtuālajās sacensībās kopumā startēja 158 skolēni no 34 valstīm.

Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas skolnieki Vlads Počapskis un Maksims Tihomirovs konkursā ieguva “Wolfram Research” balvu par izstrādāto pētījumu “Imitācijas modelēšanas tehnoloģiju pielietošanas iespēju analīze satiksmes problēmu novēršanas uzdevumā” skaitļošanas (computing) kategorijā.

Par Vlada Počapska un Maksima Tihomirova izstrādāto darbu: Tā kā personiskais transports kļūst pieejamāks, arvien nozīmīgāks kļūst uzdevums regulēt ceļu satiksmi un satiksmes sastrēgumu pārvaldību. Pašreizējais darbs ir vērsts uz ceļu satiksmes regulēšanas problēmas daļu, kas ietver satiksmes plūsmas simulācijas modelēšanu. Darba mērķis ir izpētīt simulācijas modelēšanas piemērošanu satiksmes regulēšanas problēmu risināšanā, ņemot vērā praktisku piemēru. Izveidots esošā Rīgas pilsētas ceļu krustojuma modelis, kur bieži notiek satiksmes sastrēgumi un tiek veikta satiksmes plūsmas modelēšana. Tad modelī tika veiktas izmaiņas, kas teorētiski varētu samazināt satiksmes sastrēgumus, un tika atkārtots satiksmes IM. No iegūtajiem rezultātiem tika secināts, ka piedāvātie pārveidojumi var samazināt satiksmes sastrēgumus izvēlētajā ceļa krustojumā.

Vairāk par Vlada un Maksima izstrādāto darbu šeit.

Konkursā Latviju pārstāvēja arī Oskara Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas absolvents Krists Kristaps Ročāns ar zinātniskās pētniecības darbu “Dzēlējodu izraisīto slimību izplatīšanās draudi Liepājā klimata pārmaiņu un citu faktoru ietekmē”.

Vairāk par Krista Kristapa Ročana darbu šeit.

Nākamajā gadā Eiropas Savienības jauno zinātnieku konkursa EUCYS norise plānota Leidenes pilsētā Nīderlandē.

Dalība olimpiādē īstenota Eiropas Sociālā fonda projekta “Nacionāla un starptautiska mēroga pasākumu īstenošana izglītojamo talantu attīstībai” ietvaros, projekta numurs 8.3.2.1/16/I/002.

ESF_logo_ansamblis