Projekts 8.3.2.2

Uz ārkārtējās situācijas laiku no 2021. gada novembra līdz šī gada februārim Latvijas pašvaldībām bija iespēja pieteikt skolas, kurās netiek īstenots  ESF projekts "Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai", ar mērķi nodrošināt izglītības iestādēs papildu pedagoga palīgu darbu un mācīšanās grupu īstenošanu. Mācīšanās grupas ir veids, kā skolas var atbalstīt skolēnus un mazināt tās nelabvēlīgās sekas, ko atstāja Covid-19 ierobežojumi un attālināto mācību sarežģījumi. 

Lai īstenotu šo iniciatīvu, tika saņemts papildus finansējums no valsts budžeta līdzekļiem, kas, līdztekus projekta finansējumam, ļāva skolām nodrošināt pedagogu palīgu, mācīšanās grupu darbu četru mēnešu garumā. Atbalstam kopumā pieteicās 70 skolas, no kurām aptuveni 60 īstenoja iniciatīvu. Attālinātais mācību process Covid-19 pandēmijas laikā ir veicinājis situāciju, kad mācību saturs ir apgūts daļēji vai izglītojamiem ir problēmas to apgūt patstāvīgi, aizvien vairāk izglītojamie lūdz papildu atbalstu mācību procesā, lai sasniegtu mācību mērķus. Šī iniciatīva spēja sniegt iespējas visiem izglītojamajiem saņemt līdzvērtīgu atbalstu pandēmijas seku ietekmes mazināšanai viņu izglītības procesā. 

Pedagogu palīgu darbs veidoja apstākļus, kas ļāva individualizēt mācību procesa pieeju katra konkrētā skolēna vajadzībām. Vienlaikus pedagogu palīgi bija arī savstarpējs koleģiāls atbalsts, kas veicināja sadarbību un kopīgu risinājumu meklēšanu starp pedagogiem. 

Iniciatīva tika īstenota ESF projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” ietvaros, projekta numurs 8.3.2.2/16/I/001. 

Papildu informācija: 
Aiva Šmēla
Eksperte atbalsta pasākumu plāna jautājumos
E-pasts: aiva.smela@832.visc.gov.lv

ESF_logo_ansamblis