Speciālā izglītība
Ilustratīvs attēls

Valsts izglītības satura centra Speciālās izglītības nodaļa ir papildinājusi metodiskos ieteikumus par individuālo izglītības programmas apguves plāna sastādīšanu un īstenošanu, lai skolotāji un izglītības iestāžu atbalsta personāls varētu sekmīgāk plānot individuālo pedagoģisko darbību, veidot atbalsta pasākumus bērniem/skolēniem, kuriem ir daudzveidīgas un tajā skaitā speciālās izglītības vajadzības. Metodisko ieteikumu pielikumos piedāvājam skolotājiem un vecākiem plašāku informāciju par individuālo izglītības programmas apguves plānu izveidi, atbalsta plānošanas soļiem, atbalsta pasākumu nodrošināšanu.

Materiāla pielikumos atrodami arī individuālo izglītības programmas apguves plānu un uzvedības atbalsta plāna paraugi, kā arī izveidota skolēna prasmju izvērtēšanas karte, lai skolotāji/speciālisti varētu novērot un novērtēt ikviena skolēna prasmes, emocijas/uzvedības izpausmes dažādās situācijās/vidēs (klasē, ārpus tās u. c). Materiāli veidoti ar mērķi, lai palīdzētu skolotājiem un speciālistiem izprast, kā plānot pedagoģisko darbību un veidot atbalsta pasākumus vēlamo mācīšanās rezultātu sasniegšanai.

 Materiāla pielikumos ir iekļauts Vācijas federālās zemes Saksijas – Anhaltes speciālās izglītības pedagogu asociācijas pārstāvju apkopots atbalsta plānošanas ideju katalogs pirmsskolas un pamatskolas vecuma bērniem/skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem: skolotāju/speciālistu/autisma grupas labie prakses piemēri – individuālie izglītības programmas apguves plāni, atbalsta pasākumi, metodes, skolotāju rīcības soļi.

  • Materiāls izmantojams skolotājiem, atbalsta speciālistiem, vecākiem un visiem interesentiem.