Novadu_maciba_programmas-paraugs

Valsts izglītības satura centrs  ir pabeidzis darbu pie specializētā kursa „Novadu mācība” programmas parauga izveides un aicina ikvienu interesentu 14.maijā plkst. 14.00 uz iepazīšanās semināru “Specializētā kursa “Novadu mācība” programmas paraugs”.

Tiešsaistes seminārs tiešraidē būs skatāms Valsts izglītības satura centra Facebook lapā: https://fb.me/e/duGJfuTRE

Specializētā kursa „Novadu mācība” idejas autore ir izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska. “Novadu mācības”programma piedāvā iespēju veidot zināšanās, prasmēs un caurviju kompetencēs balstītu iespēju katram izglītojamajam kļūt par zinošu un prasmīgu savas kultūrtelpas pazinēju, kopēju un līdzveidotāju.

Programmas parauga izstrādi un sagatavošanu publicēšanai vadīja VISC vecākā referente Vita Jaunozola. Specializētā kursa programmas paraugu izstrādāja Anita Grūbe, Liene Ozoliņa, Roberts Ķipurs. Programmas paraugu izvērtēja eksperte: Māra Mellēna.

Semināra darba kārtība:

  • Izglītības un zinātnes ministre Ilgas Šuplinskas uzruna un lingvistiskā pieeja novada mācības kursa saturam.
  • VISC vecākā referente Vita Jaunozola par kursa programmas saturiskiem lokiem.  
  • Rīgas Franču liceja  vēstures un sociālo zinību skolotāja, Vēstures un sociālo zinību skolotāju biedrības  valdes locekle Liene Ozoliņa par kursa iekļaušanu skolēniem piedāvātajos izvēļu grozos, programmas autoru piedāvātajām mācību metodēm.
  • Talsu valsts ģimnāzijas skolotāja, publiciste, novadpētniece Antra Grūbe par  savu pieredzi ģimenes stāstu dokumentēšanā.
  • Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas vēstures skolotājs, mājas lapas www.latvijaspieminekli.lv veidotājs Roberts Ķipurs par pieminekļu pētniecību.   

Programmā iestrādāts optimāls teorētisko un praktisko zināšanu līdzsvars, liekot akcentu uz praktisku darbošanos kultūrvides iepazīšanā un pilnveidošanā, vienlaikus lietojot kritisko domāšanu savas un līdzcilvēku rīcības un viedokļu izvērtējumā.

Kursa programma, kas apkopo tematu “Cilvēks”, “Kultūrtelpa”; “Dabas vide” un “Pārvalde” izvērsumu viena etnogrāfiskā novada jeb vēsturiskās zemes ietvarā ir atvērta katra pedagoga radošam lietojumam to pielāgojot savas kopienas un kultūrtelpas iespējām, attīstības stratēģijām, skolēnu interesēm, talantiem un mantotajām vērtībām, pie tam ņemot vērā, ka attīstība nav sinonīms ekonomiskai izaugsmei, bet nozīmē iespēju sekmēt kopienas intelektuālo, emocionālo, morālo un garīgo labklājību un dzīves kvalitāti.

Tiešsaistes seminārs "Novadu mācības" programmas paraugs