Ilustratīvs attēls

Šodien, 17. maijā, valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā, notiek pirmais augstākā līmeņa eksēmens tiešsaistē. Programmēšanas eksāmenu šī mācību gada noslēgumā izvēlējušies kārtot 423 skolēni.

Programmēšanas eksāmena mērķis ir novērtēt skolēna zināšanas, izpratni un prasmes atbilstoši vidējās izglītības standartā noteiktajam saturam un sasniedzamajiem rezultātiem.

Zināšanas un izpratne tiek vērtēta, skolēnam darbojoties ar pamatalgoritmiem, blokshēmām, pseidokodu, skaidrojot programmēšanas jēdzienus vai veicot citus līdzīga tipa uzdevumus. Šādu uzdevumu īpatsvars eksāmenā ir aptuveni 10 %.

Prasmes tiek vērtētas, piemēram, izstrādājot programmatūras specifikāciju vai programmatūru, lietojot labās prakses principus. Šī ir eksāmena galvenā sastāvdaļa, par tās pareizu izpildi skolēns var saņemt 70 % no vērtējuma.

Tāpat tiek vērtēta skolēnu spēja kombinēt iegūtās zināšanas, izpratni un prasmes, risinot kompleksas problēmas, veicot atkļūdošanu, saskatot drošības riskus un tamlīdzīgi. Šādu uzdevumu īpatsvars eksāmenā ir aptuveni 15 %.

Kopumā šajā mācību gadā tiešsaistē plānota vēl divu augstākā līmeņa eksāmenu norise – ģoegrāfijā, kuru kārtot izvēlējušies 669 skolēni, kultūrā un mākslā – 617.

Lai iegūtu apliecinājumu par vispārējās vidējās izglītības apguvi, šogad jānokārto latviešu valodas, matemātikas un svešvalodas eksāmens vismaz optimālajā līmenī un divi eksāmeni no 14 piedāvātajiem  augstākajā līmenī.

Šis ir pirmais mācību gads, kad visi skolēni kārtos noslēguma pārbaudījumus atbilstoši jaunajam mācību saturam

Sākot ar 2022./2023. mācību gadu, arī pamatskolas noslēguma eksāmenu vērtējums tiek izteikts procentos, un, lai eksāmens tiktu uzskatīts par nokārtotu, tajā jāiegūst vismaz 10%