Par atbalsta pasākumu piemērošanu valsts pārbaudes darbos 2020./2021.mācību gadā
Atbalsta pasākumi valsts pārbaudes darbos (turpmāk – pārbaudes darbi) 2020./2021. mācību gadā būs līdzīgi kā iepriekšējos mācību gados. Ne visiem izglītojamiem ar speciālām vajadzībām būs pilnīgi piemēroti centra izstrādātie pārbaudes darbu norises darbību laiki (turpmāk – norise). Tā kā izglītojamiem var būt atšķirīgas speciālās vajadzības, centrs iesaka izglītības iestādēm izmantot iespēju pašām izstrādāt individuālo pārbaudes darbu norises pagarinājumu. Tāpat, ja pārbaudes darba norise paredz starpbrīdi, bet izglītojamam šis starpbrīdis var traucēt koncentrēties turpmākam darbam, izglītības iestādes atbalsta personāls var ierosināt pieņemt lēmumu, ka šis starpbrīdis nav nepieciešams. Pie centra ieteiktajiem atbalsta pasākumiem pārbaudes darbā izglītības iestāde ir tiesīga piemērot papildu atbalsta pasākumus, ja izglītojamais tos ir saņēmis mācību procesā. Izglītības iestādes izstrādātais norises pagarinājums vai papildu atbalsta pasākumi ar centru nav jāsaskaņo.
Par atbalsta pasākumu piemērošanu izglītojamam pārbaudes darbā izglītības iestāde atzīmē valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā (VPIS), reģistrējot izglītojamo attiecīgajam pārbaudes darbam. Ja izglītības iestāde par atbalsta pasākumu piemērošanu nav atzīmējusi pirms pārbaudes darba norises, tad to var izdarīt pēc tā norises, ievadot VPIS izglītojamā rezultātus.
Norises darbības laiki, kuri izstrādāti izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām, paredzēti gan izglītojamiem, kuri mācās pēc speciālās izglītības programmas (piemēram, 11015611, 11015621, 21015611, 21015621), gan tiem izglītojamiem, kuriem traucējumus noteicis psihologs vai logopēds (piemēram, mācīšanās traucējumi, valodas traucējumi). Tas nozīmē, ka izglītības iestādei ir jānodrošina izglītojamam ar speciālām vajadzībām visi nepieciešamie atbalsta pasākumi neatkarīgi no tā, vai izglītojamam ir ieteikta speciālā izglītības programma vai mācīšanās traucējumus ir noteicis skolas psihologs vai logopēds.